Pariis, Pariis, Pariis, meie lemmiklinn!

Kõik sai alguse sellest, et Ann-Sophie läks Prantsuse Lütseumi enda kooliteed alustama. Seal on superluks prantsuse keele õpik, mis tutvustab ka hästi Pariisi tähtsamaid kohti. Nii see Sophie ükspäev ütleski, et tema tahab minna Pariisi!

Kirjutasime kõik kohad üles, mida mainitakse prantsuse keele õpikus. Saime kaks lehekülge täis kirjutatud! Ükspäev istusime ühes vanalinna kohvikus nimega Ribe, kus on imehead toidud, ja panime päevapealt kogu oma Pariisi plaani paika.

Sellega sai meie Pariisi reis alguse!

Sellist kultuurireisi ei olegi me varem teinud. Külastasime Eiffeli torni, Louvre-i muuseumi, Verssaille-d, Notre Dame-i, Bastille-i väljakut, triumfikaart, Montmartre-d, Sacre-Coeur, Moulin Rouge, Napoleoni hauda, Concorde-i väljakut ja palju muid kuulsaid kohti.

Selle korra Pariisis tegi eriliseks see, et külastasime palju uusi ja huvitavaid restorane/kohvikuid, millest räägiksin ka teile lähemalt. Muide kõikides nendes kohades tellisime endale igaüks ühe roa, lauale kaks pudelit vett ning üks pudel veini ning kusagil ei läinud hind üle 100 €! Soovitame kindlasti neid kohvikuid/restorane, millest kirjutan.

Café de la Paix - see asub otse Opera väljakul. Koht on väga ilus ning puhas. Sõime seal mõnusaid šokolaadikooke ja muidugi ei jäänud puudu ka pudel Chablis-d. Ühesõnaga väga väärt koht, kus nautida õhtupoolikut!

Bofinger - asub Bastille-i väljaku juures ning täpne aadress on 5 et 7 rue de la Bastille. Seal oleme ka juba päris mitu korda käinud ning mulle tohutult meeldib selle kohviku sisekujundus. Kõik on nii glamuurne ja vanaaegne, superluks! Ka toidud on head! :)

Le Basilic – traditsiooniline köök. Asub 2 rue Casimir Perier. Samuti väga superluks koht! Suurepärane atmosfäär ja kujundus. Toidud samuti megahead! Tellisime endale lõhe ja see lausa sulas suus! Seda veel eriti koos pudeli Sancerre-ga. Soovitame soojalt! Peale seda juba liikusime Notre Dame-i poole.

Viimane koht, mida mainin, on Le Troquet ja see asub 21 rue Francois Bonvin. Ka sealne atmosfäär oli lahe, natuke kitsas koht, kuid köögipool oli tohutult hea! Tellisime endale mereande ja muidugi jõime ka Sancerre-i. Asub Eiffeli torni lähedal.

Verssailles-i kohta nii palju, et tahaksin mainida just Triatloni, mis on Marie-Antoinette jaoks loodud privaatne loss/näidistalude küla Petit Triatlon. See jättis väga hea mulje! Kõik see park, näidistalud, see on superluks! Ma olen juba miljon korda siin käinud ja olnud, kuid ma ei ole veel seda kohta külastanud.

Verssaille poole jalutades külastasime järgmist kohta: Le Lyautey – see on nii ja naa. Saime normaalse raha eest kõik söönuks ja nagu ikka, ka joonuks! ;) Pariis ju! See asub teel Versailles´i lossi poole, väga palju inimesi käib seal, seega lauda ei pruugigi kohe saada.. Meil sai seal igatahes väga palju nalja ning tuju oli hea! ;) Aadress on 6 place Lyautey.

Veel üks asi, mis ei ole mul meeles olnud – Louvre´i Napoleoni talveaed. See jättis samuti väga hea mulje! Ilus ja valge!

Louvre lähedal külastasime Le Nemours´i - antud kohvik asub Louvre-i taga/kõrval. Iga kord, kui Pariisis olen käinud, siis võtame seal pisikese veini ning suundume alati edasi Louvre-i. Sealt saab päris head sööki samuti… ;) Muide, muide, selles kohvikus filmiti ka stseen Angelina Jolie-ga! Täpne aadress: 2, Galerie de Nemours.

Veel soovitan kindlasti külastada ka Napoleoni hauda – see asub Hotel des Invalides kirikus. See kirik on uskumatult soe ja ilus!

Nii palju on sellest reisist rääkida, samas ei oskagi kohe midagi kirja panna. Meil oli väga lahe, kui välja arvata seik, et ootasime tohutut kuumalainet ning selle tõttu võtsime kaasa ainult õhukesed kleidid. Õnneks hüüdis Merka kõigile enne Tallinnas lennuki peale minekut, et me võtaksime ühed jakid kaasa, kuna lennukis võib külm olla.

No ütleme nii, et täname ainult õnne, et me need kaasa võtsime! Kuumalainest oli asi küll kaugel! :D Hea pool selle juures on see, et iga päev ei olnud pikka mässamist ja mõtlemist, et mida selga panna, sest meil ainult ühed soojad riided olidki! Samas ega väga palju kurta ei saa, kuna õhtuteks läksid ilmad väga ilusaks, seega saime natukene enda kuumalainet tunda! :)

Lõppkokkuvõttes oli reis mega, me nägime palju ja tegime veelgi rohkem. Sophie sai näha Pariisi uuesti üle, seda juba teistsuguse pilguga. Samuti oli meil midagi uut ja põnevat selles reisis. Muidugi ei jäänud külastamata ka Sophie tulevane ülikool – Sorbonne! :) Ka viimane õhtu oli väga lahe, jalutasime Moulin Rouge-i juures olevasse kohvikusse Le Chat Noir, kus oli õnneks live õhtu, seega elav muusika kõlas üle terve koha. Tellisime endale tigusid, erinevaid juuste ning palju muud. Seda kõige nautisime jälle muidugi Sancerre-ga.

Suur tänu meie kallile reisiseltskonnale ning kõige suuremad tänud meie kallile Merkale, kes meid Pariisi üldse tõi! Meil oli tõesti väga lahe reis, mis jääb pikaks ajaks meelde. Musid teile ja olge tublid!!! :)

Tänane Pariisi lugu on Pitbull – Blanco!!!!

About these ads

2 thoughts on “Pariis, Pariis, Pariis, meie lemmiklinn!

1. Väga tore reis ja loomuliklut kui toredad me kõik ise olime! Järgmine aasta teeme kindlasti jälle mõne kultuurireisi! Super tänud ka Kätrile, kes tunneb ju Pariisi nagu oma kodulinna! Tänu temale jõudsime 4 päevaga kogu oma pika kultuuriprogrammi läbi käia.
    Merka

2. Hallo:)

Väga vinge reis ja nalja sai kui palju. Loodan ka, et järgmine aasta tuleks samasugune tripp ja ikka koos minuga:):)
    Tänks sulle ka Merks, et sa meid ikka kaasa võtsid ja meid ära kannatasid ning ma loodan, et sa ei tüdinenud meist ära;)
    Kätsile samuti suured tänud, et ta viis meid igalepoole:)